03 januari 2013

Nytt år då....

...och med dem kommer alla nyårslöften. Gymmen överfolkas av taggade människor som minsann ser 2013 som en nystart, ett nytt år med nya möjligheter. Jag själv tänker givetvis också gå till gymmet, precis som jag gjort under hela 2012. Men jag har några löften till mig själv som jag tänkte dela med mig av, så sen när jag sammanfattar 2013 så är det ju upp till bevis om jag uppfyllde dem eller inte.

-Variation
Jag tänker inte lova att jag ska gå gå till gymmet fem dagar i veckan och att allt annat är ett nederlag. Utan mitt löfte till mig själv när det gäller träningen är att variera mig mer. Istället för att bara köra step och indoor walking tänker jag ta upp spinningen och bodypumpen igen!

-Löpning
I somras började jag springa lite lätt och först efter jag anmält mig till Midnattsloppet kom det igång på allvar. Helt plötsligt hade jag ett mål med löpningen och i år tänker jag springa minst två lopp utöver Midnattsloppet. Min målsättning är att slå mitt personbästa på milen. Vi börjar med Lerumsloppet i slutet av april.

Så - nu har jag satt det på pränt. Om ett år kommer en sammanfattning med en utvärdering...




1 kommentar:

Villa Ell sa...

Härliga bilder hahaha...

Spinning tycker jag är roligt, för tillfället har jag inget kort på något träningsställe, tränar hemma istället!!
Tack för mattips, ja jag är ju inte den enda som inte har inspiration ;-)

Imorgon skall vi vara i Lerums ishall från kl 0700 till, ja det beror ju på hur det går i cupen!

Trevlig helg
Kram
Sandra