21 januari 2013

Boot Camp

Idag körde mitt gym igång med en ny träningsform, närmare bestämt Militär utomhusträning. En form av bootcamp. Jag bokade in mig så fort platserna släpptes, "här ska testas" tänkte jag.

Så idag kring sjusnåret paltade jag på mig underställ, microfleece, två par brallor, mössa och vantar och oroade mig lite hur det skulle bli med rörligheten. Det gick alldeles utmärkt. Träningspasset bestod bl.a av plankan, burpees, armhävningar, dips, och det jobbigaste; gå 100 m med händerna i backen för att på vägen tillbaka sätta i händerna bakom dig, höja upp rumpan och backa tillbaka. Då intalade jag mig själv att bara jag gav järnet en stund till så skulle belöningen bli en varm bastu efter passet.

En timma flög förbi och det var roligare än jag föreställt mig! Och den enda gången det blev lite kallt var när det glipade mellan byxor och tröja när vi låg och gjorde situps och snön letade sig dit...

När jag duschat klart och ska bänka mig i bastun är den inte PÅ. Termometern riktigt hånflinar åt mig med sina mesiga 55 grader. GAH! Fast vi lyckades piska upp tempereaturen till 68 grader till slut så en liten belöning blev det allt!

Nu: Sista boken om Mr Grey.

Och förresten, idag har världens bästa Agnes namnsdag!

Några bilder från gårdagen

1 kommentar:

Villa Ell sa...

Har du gått och blivit galen ;) shit vad duktig du är! Heja dig!
Vilken inspiration jag fick nu av att svettas lite mer än att putta barnvagn backe upp och backe ner!!! Fast det kan vara nog svettigt det med när man väl sätter fart!

Kram Sandra