13 januari 2013

Bloggen 2 år

Nu har den här bloggen dryga två år på nacken, och det har väl inte undgått någon läsare att jag bloggar mest om barnen. Givetvis för att barnen utgör en så stor del av min tillvaro men också för att jag i det långa loppet tänker att det kan vara roligt för tjejerna att läsa i framtiden. Ungefär som en sån där "Mitt första år"-bok där det skrevs om ditten och datten. Jag är rätt usel själv att skriva i såna böcker, tjejerna har varsin men var och varannan sida gapar tom.

Men anledningen till varför jag började blogga var för att far-, och morföräldrar skulle hänga med i min tillvaro som mammaledig. Sen har det bara rullat på och nya läsare har tillkommit, mest folk jag känner men också personer jag inte känner. Det är kul. Särskilt de som lämnar kommentarer. Det är alltid trevligt att få gensvar när någon har varit inne och läst.

Det har i media pratats och skrivits mycket om vad man som förälder har för ansvar gentemot sina barn när man exponerar dem på bloggar, facebook och andra nätforum. Jag resonerar så att jag inte vill att mina barn ska känna sig kränkta om 20 år när de läser inläggen. Alltså lägger jag upp rätt lättsamma texter och bilder. I somras lade jag upp en bild på Agnes när hon sitter i vattenbrynet och man ser hennes rumpa; oj vad jag funderade fram och tillbaka innan jag laddade upp den bilden.
Och ju äldre barnen blir (när de kommer upp i skolåldern) desto mindre kommer jag nog skriva om dem här. Då får vi se hur det blir med den här bloggen, jag är ju varken mode-, mat-, eller inredningsbloggare.

 Men det är långt dit, så vi kör så det ryker fram tills dess!

Lovisa i januari 2010, samma ålder som Agnes är nu. En sak är säker; Lovisa hade mer hår!

Inga kommentarer: