13 januari 2013

Barnfritt

Igår skjutsades tjejerna till farmor och farfar i stan. Jag drog till gymmet på ett monsterpass medan Nicke tog sig an nästa rum i källaren. När jag var färdigtränad, färdigbastad (fii f-n vad gött det är med bastu) och färdigpiffad åkte jag hem och pillade med städ och tvätt, sånt man alltid måste stressa sig igenom annars när vildbasarna är hemma.

På kvällen hade vi två val:
1. Köpa hämtmat, ta på hängrövsbrallor, hyra film och somna i soffan
eller
2. Piffa till sig, åka in till stan och gå på restaurang.

Vi gjorde det senare och hamnade på vår gamla kvarterskrog som vi besökte relativt ofta när vi bodde inne i stan.
När vi ätit upp åkte vi hem, hyrde film, tog på hängrövsbrallor. Och en av oss somnade i soffan.

Imorse vaknade jag 10.23. (Eller Niclas väckte mig vid 7-tiden då han slagit på TV:n och tittade på Antikrundan och tyckte att jag skulle titta på ett inslag om en staty som sålts på Bukowskis för 800 000. Tack för den!)

Nu: Hämta tjejerna och dra på söndagmiddag hos gamlefarmor och gamlefarfar.

I brist på tagna kort delar jag med mig av ett på vår lilla klätterapa. Hon ska klättra på allt!

1 kommentar:

Villa Ell sa...

Underbart att fynda till de små, de växer ju så attans snabbt! Fina kläder och fint julpynt även om det inte är säsong nu;)

Vad trevligt med en barnfri kväll! Val nr 1 hade jag lätt tagit men det är väl så att man ska passa på också och ta "sig ut"när man är barnfri!! Men ni lyckades ju med båda :)

Äntligen hemma igen, nä nu är det nog med kyla och snö! -23 grader visade det i morse när vi åkte hem..

Kram