06 januari 2013

Hektisk helg

Fredag: Jobba, hämta kids på dagis, hem och byta om, fräsa in till stan, trängas på Valhallas parkering tillsammans med barnfamiljer och hundfantaster, se föreställningen Disney on Ice, sitta i kö i en halvtimma för att komma ut från parkeringen, fräsa hemåt, baka paj nr 1 inför helgens kalas, stupa i säng.

Lördag: Upp i ottan, skicka Niclas till affären, baka paj nr 2, svänga ihop en västerbottenscheesecake, baka paj nr 3, göra Philadelphiaglass, sanera köket, duka, byta om och göra mig anständig, värma pajer, ta emot gäster, säga adjö till gäster, duka av, påbörja omgång nr 2 i köket, fixa iordning plockmat inför kvällens vänbesök, dricka lite vin och umgås, natta barn, dricka lite mer vin, dricka lite vatten, god natt!

Söndag: Upp vid 6.30, ge Agnes välling, hålla tummarna att hon somnar om, somna om, vakna kl 9.00, ta en huvudvärkstablett, softa i soffan, steka pannkakor, ta emot vänner från Australien, umgås och ha jättetrevligt, säga adjö, fixa lunchlåda inför morgondagen, natta barn, gå och lägga sig kl 20.15. God natt!

2 kommentarer:

Familjen Nedoh i Sydney sa...

Tack för en supertrevlig eftermiddag :)
Syns till sommaren!

Kram

Villa Ell sa...

Då har vi båda haft hektiska helger, jag tror att min trötthet efter helgen börjar infinna sig denna tisdagskväll...
Så duktig du är som går på gymet så tidigt men det är också gott att ha det gjort så har man hela dagen kvar sen.
Japp nu har jag sett lite av Lerum, jag tog en promenad runt omkring ishallen, någon mimigolfbana gick jag förbi och så funderade jag på dig och undrade om du kanske var i närheten...
Ja vågar man gå fram?? hihi

Kram