02 januari 2013

Nu är det slut på sötebrödsdagarna...

Sista dagen på den långa julledigheten. Imorgon är det back to business med jobb och dagis! och jag börjar jobba 80%...

För att summera julledigheten så har den bestått av god mat, trevligt sällskap, snöväder följt av töväder, lata dagar med frukostar framåt 10-tiden, godsaker i mängder, källarrenovering, lite träning.

Idag har vi firat mannen i huset som fyller halvjämnt, och numera är närmare 40 än 30. Hu!
Till helgen blir det lite festligheter för "närmast sörjande".

Och så några bilder från dagarna som gått:

Granen hängde med rekordlänge i år: ända till den 30/12!

För första gången, ever, gjorde jag rödvinssås som serverades till nyårsmiddagen. Betyget: Väl godkänd!

Agnes fick ett alldeles eget glas på nyårsafton!

Nyårsfina flickor! (usel bildkvalitet, jag vet!)

Numera kan Agnes öppna dörren till badrummet så nu gäller det att röja undan ALLT. Här har hon sminkat sig med kajalpenna på kinden. Lovisa är grymt bekymrad...

Igår kväll var det "high life" ända till 22-tiden. Jag och Niclas låg helt hålögda i våran säng medan tjejerna höll låda... Så var det med att försöka vända ledighetsrutinerna...

Födelsedagstårta som vi fikade på i eftermiddags: Jag blev grymt överraskad när jag och Lovisa kom till ICA och såg att de inte reade ut tårtorna som de annars brukar göra. (Nyårstårtorna brukar det vara halva priset på). Så när vi satt och mumsade på tårtan sa Lovisa: "Mamma sa att det var en svindyr tårta!". Fasen snål jag kände mig då....

Tjejerna pysslar...

...men Agnes satt inte still i fem sekunder så till sist blev hon "utvisad"!!

Till sist: Lovisas födelsedagspresent till Niclas. Hon har pratat i över en vecka att hon ska slå in en ananas. Tydligen hade hon sett detta på Bolibompa. Trollunge!

1 kommentar:

Mamma Ann sa...

Finaste presenten - hoppas att Lovisa tyckte att den smakade bra.......