17 januari 2013

Vem är du lik?

Igår fick jag höra av en kollega att jag var lik Valerie Malone (Tiffani Thiessen) i TV-serien Berverly Hills. Även om jag inte håller med så tar jag det som en komplimang eftersom jag tycker hon var rätt snygg i serien, sin bitchighet till trots!



En gång 1997 när jag var i Danmark på träningsläger med innebandylaget var det en kille som ställde sig mitt framför mig när vi var ute på krogen och skrek: "ANNA BOOK!!"
Jaha ja....

När jag bodde i USA fick jag höra att jag påminde om mostern i sitcomen "Sabrina - Tonårshäxan", Caroline Rhea.



Men det värsta var nog när min tennistränare, som jag hade i sjunde klass tyckte att jag var lik Inga Gill. Ni vet tanten som spelade charkbiträde i 80-talsserien Varuhuset. Lynchstämning rådde på centercourten ett tag....Jäkla sprätt!



Det gulligaste dock är nog Lovisa som lite då och då utbrister "Mamma, är det du på boken?" när hon tittar upp på hyllan i köket där Leilas Piece of cake har sin plats.



Ibland kan man ju undra hur man framstår för sin omgivning. När jag tittar mig i spegeln ser jag verkligen ingen av dessa fem damer!

Vem är du lik?

3 kommentarer:

Emma sa...

Inga Gill är nog det värsta!!! Hahaha:)

T sa...

Haha, underbart. Robinsonrobban har jag hört. Tack för den.

/T

Villa Ell sa...

Hihi nä absolut inte Inga Gill!!! Slog du inte bollar efter honom???
Men vågar man säga en blandning kanske ;)
Nu har jag bara sett dig på kort men jag tror att det är dina kindben och leendet/skratten som gör att du liknar dem, lite grann iaf... Drag!
Ok hoppas jag får fortsätta lämna kommentarer här efter detta...

Ang Mr Grey! Är del 2 bra?? Jag läser ettan och har bara kommit till när Ana läser avtalet, vilket j-la avtal, han verkar ju inte frisk i huvudet!

Kram Sandra