30 januari 2013

Intressant kombo

Vi lagar nästan aldrig särskild mat till barnen utan de äter så gott som alltid den mat vi äter. Både Lovisa och Agnes gillar såna där otippade saker som oliver, brieost, parmaskinka med balsamvinäger. Innan Lovisa var tre fyllda och hon skulle välja fredagsmys valde hon ölkorv och punschrulle.

Idag till middag ville Lovisa ha tacos så det fick det bli. Ingen optimal rätt för Agnes så jag svängde ihop den ytters kulinariska rätten makaroner och grillkorv. Men när hon fick se att vi fyllde tacoskal med köttfärs ville hon också ha. Så klart.
Annars brukar jag inte servera sånt som jag inte själv kan tänka mig att äta, till mina barn. Korvtaco! Huvaligen...

Agnes kramas godnatt!

1 kommentar:

Anna sa...

vaddå? korvtaco är ju ändå "i närheten"

Jakob gillar inte köttfärsen så mkt, så han kör alltid makrill i tomatsås till sina tacos... luktar sådär...