07 oktober 2012

Skörden från loppisen

Igår släppte Niclas och tjejerna av mig i Gråbo där det var dags för den årliga loppisen i bygdegården. Jag gillar loppisar som bara anordnas en gång om året, i regel finns det bättre grejer då.
Förr om åren har jag köpt en byrå till Lovisas rum, en karmstol och ett litet skrin. I år hittade jag bara lite småsaker. Inte för att jag egentligen var ute efter nåt större, men hittar man ett riktigt fynd är det svårt att hålla fingrarna i styr.

När jag kikat klart kom Niclas och tjejerna och plockade upp mina fynd för jag hade bestämt mig för att jogga hem till Lerum; en sträcka på 8,3 km. Det gick ok om man bortser från att jag tagit på mig de mest obekväma joggingkläderna. Jackan åkte upp hela tiden! Tummen ner! Dessutom ballade Endomondo ur för enligt den hade jag mellan 3 och 4 kilometer en tid på 1.54. Riktigt såååå snabb var ju inte. Och kilometern efter det sprang jag på 3.38. Rätt osannolikt det också! Hur som helst var det i alla fall skönt att komma ut och jogga. Det är inte riktigt samma att springa på löpbandet på gymmet.

Och så loppisfynden:

2 kommentarer:

Lilla fröken | Eskapader bland grislampor och spetstrosor sa...

Men, vilka fynd, särskilt timern! Jag älskar loppisar :)

Lilla fröken | Eskapader bland grislampor och spetstrosor sa...

Appen heter Videofyme, det ser superknasigt ut i iPhonen ju! Måste kolla upp detta, tack :)