21 oktober 2012

Röja, snickra och fotbollssöndag

Vi får middagsgäster lite senare i eftermiddag (eller rättare sagt; gästerna har med sig maten så det blir VI som blir middagsgästerna) så i skrivande stund kör jag ett plocka-undan-krafs-race på nedervåningen. Har köpt mig lite tid genom att parkera grynen framför TV:n.

Niclas har länge pratat om "The Switch", alltså att vi ska byta garderob, inget annat, (Ni som ser Solsidan vet vad jag menar med "The Switch") så han håller på för fullt att snickra nya hyllor till sin nya garderob.

Kl 17.30 blir det fotboll för hela slanten här; Blåvitt-AIK på TV:n. (Tyvärr går skönfotbollen i den Canal+-kanalen vi inte har) Igår såg jag Mikael Stahre snacka taktik i sin mobiltelefon inne på textilavdelningen på Åhléns på Frölunda Torg.
Man kan se kändisar i lilla Göteborg, förra veckan såg jag exempelvis Fredrik Belfrage.

Nu: Städa undan lite.

Inga kommentarer: