25 oktober 2012

Lundsbrunn - igen

Befinner mig i skrivande stund på kurorten Lundsbrunn mitt ute på Skaraslätta trots att jag svor att aldrig komma tillbaka hit sen jag och Niclas var här i december 2007. Men nu är jag ju här med jobbet, så det fanns ju liksom inget val.

Vad jag lärde mig om Lundsbrunn då var att det inte är någon vidare spaanläggning. Vi var ju inte nöjda då, för fem år sedan, utan upplevde det som slitet och nedgånget. Det ser likadant ut nu för tiden. Men som konferensställe är det ok, men absolut inte som någon romantisk getaway med sin käresta. Vet inte om den som är ansvarig för inredningen här har en förkärlek för furu och vinrött a la 90-tal...

Nu bor jag inte i samma del som förra gången utan i en helt annan byggnad på området, men så här såg det ut då:
(Inte alls i enlighet av deras framtoning på hemsidan där man kan uppleva det att hela området går i sekelskiftesstil)







Efter konfererandet idag drog jag på mig löparkläderna för en kort runda på fem kilometer. Satan vad kallt det var! Därefter masade jag mig ner till spaet och tog en lång dusch och bastu. Faktiskt väldigt skönt.
Och imorgon bjussar jobbet på sovmorgon, vi kör inte igång förrän kl 10!!!!! Så nu ska här sovas! Jag tror att frukosten serveras fram till klockan 9.30 så jag sladdar nog in vid 9.15.

4 kommentarer:

Emma sa...

Frågan är ju vilket sekelskifte som åsyftas?! Tror snarare på sekelskiftet 1900-2000..... Mohahaha!

Villa Ell sa...

Härligt att komma iväg.... När skall du börja jobba?? Å så gott med sovmorgon och förhoppningsvis en god frukost!

Tack, stjärnan var inte direkt svår att göra, det svåra va att hitta raka pinnar i naturen!

Ha en trevlig helg

Psst chokladen var lite för söt! Men ok!

Pernilla sa...

Sovmorgon! Mitt kungarike för en sovmorgon. Men annars har du rätt - stället ser verkligen inget vidare ut...

Villa Ell sa...

Skönt att börja mjuk-start-jobba!!

Vi åker idag, på fm lastar vi bilen FULL!! Sån resfeber!
Just nu i skrivande stund sitter jag uppe alldeles själv med en kaffe och njuter av lugnet! Märkligt att lille Noah fortfarande sover, han som gärna är uppe med tuppen och tycker att resten av familjen ska göra honom sällskap :-D

Ha en trevlig helg!!!