04 oktober 2012

Finnesök och datorhaveri

Min mormor fyller på lördag 75 år. Detta firar hon i Paris tillsammans med sina två döttrar; min mamma och min moster.
Så till på söndag är pappa gräsänkling så ikväll kom han över på middag plus att Niclas agerade datordoktor åt mammas och pappas PC.

Idag svängde jag ihop en middag ska ni veta. Med betoning på svängde ihop. Är ju annars rätt bekväm med att gå efter recept när jag lagar mat. I alla fall när det kommer till rätter jag aldrig lagat förut.
Det blev ugnsrostad butternutpumpa (jättegott!), kyckling marinerad i olja, honung, citron och vitlök och en sallad med avocado och rostade solroskärnor.
Det blev faktiskt jättegott och gifte sig fint tillsammans!

Nu blir det dregel framför TV'n. Först Kockarnas kamp och därefter Hela Sverige bakar.

Det blev som man säger på göteborgska; soperent på faten!

Inga kommentarer: