20 oktober 2012

Snillen spekulerar

När vi åker bil, jag och tjejerna, brukar vi skruva upp volymen och lyssna på trallvänlig musik och sjunga med för full hals. Lovisa har, liksom sin mor, en fäbless för schlagermusik så för ett tag sedan var det bara "Euphoria"som gällde. Nu diggar hon "Det gör ont" med Lena Philipsson som vi lyssnade på tidigare idag.
-"Mamma, varför har hon ont, tjejen som sjunger?"
(Här funderade jag på om jag skulle förklara olycklig kärlek och brustna hjärtan, men jag lät bli. Hon är ju bara fyra liksom).
-"Jag vet faktiskt inte, Lovisa"
-"Hon kanske hade fått ett getingstick"
-"Ja, så är det nog"!

Min lilla tjej. Som fortare än man blinkar kommer bli tonåring och bli kär, få sitt hjärta krossat av nån moppekille med alldeles för mycket vax i håret och ligga på sitt rum och gråta bort mascaran till "Love Hurts". Kanske bara 10 år tills dess. Skrämmande. Men än mer skrämmande; då är jag 43!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det för fel på 43?? ;-)

Kram Carina

Albinssonskan sa...

Haha! Det är ju skitgammalt! ;-)
Skämt åsido; bara en reflektion över hur snabbt tiden egentligen går.
Kram och tack för idag!

Villa Ell sa...

Och min lille kille kommer att bli den där moppekillen med för mycket vax ;-) Ja tiden går fort...
Om tio år är jag också 43 och gammal hahaha...
Vi ska också till White sand beach. Kul att höra att ni hade det bra när ni var där. Jag är inte så orolig för flygresan med Noah, mest orolig för taxi resan från Bangkok till Koh Chang.

ha en fin dag här är det dags att packa bilen, Wiggo har hockeymatch i Tuve..
Kram