21 oktober 2012

Höstmiddag och paltkoma

Rätt schysst koncept det där att gästerna tar med maten och intar köket efter ankomst.

Vi bjöds på trattkantarellsoppa toppad med vinbärsgelé och västerbottenost till förrätt. Jag dog lite och kom till mathimlen!
Varmrätten bestod av grillad älgfilé, (rosa i mitten så den bara smälte i munnen) potatis-, och rotfruktsgratäng, primörer och rödvinssky.
Detta frosseri av godsaker rundades av med en créme brulee med jordgubbar och passionsfrukt.
Enligt kockarna kom såväl svamp som älg från de djupa skogarna av Rampekärr, aka torpet.

Tur att jag masade mig till gymmet imorse och körde ett mördarpass.

Och synd att såväl IFK som IFE torskade på fotbollsplanen i afton. Men årets toppstrid i Allsvenskan är onekligen oliiiiiidligt spännande!

2 kommentarer:

Linda sa...

Massor av gott ni har ätit!
Själv hade jag paltkoma på riktigt i fredags när jag tryckte i mig sju av mammas hemgjorda kroppkakor. Måste gått upp fyra kilo, minst. :)

Kram Linda

Villa Ell sa...

Nä jag är inte heller bekant med Hisingen men det var en vacker park!
Gott med gäster som kommer med maten, hälsa dom att jag bor söderut haha...

Dom vann båda hockeymatcherna igår :)