19 oktober 2012

Tvätta, städa, röja, tvätta, städa, röja....

Städ, tvätt och plocka leksaker är verkligen en never ending story!

Leksakerna är ett kapitel för sig. Det finns en uppsjö av leksaker i detta huset och de är utspridda överallt. I Lovisas rum, Agnes rum, leksakslådan i vardagsrummet, under köksbordet, bakom toaletten, på skohyllan i hallen. Jag kör ett race ett par gånger om dagen och samlar ihop leksakerna, men lik förbannat ligger de utspridda tio minuter senare. (Den lille marodören Agnes har ett finger med i spelet...)
Så idag fick jag nog och tog två pappkassar, en för skräp och en för leksaker som det inte längre leks med. Så idag slängdes det trasiga leksaker samt gammalt krafs. (Exempelvis: Happy Mealleksaker)
Visst är det en förlösande känsla att bli av med gammal skit?!

Städningen då? Damma lite då och då, dammsuga lite oftare. Sällan det där noggranna, det som man kanske kallar storstädning då hela huset får sig en omgång. Ibland känns det som om vi bor i en begynnande knarkarkvart. MEN, så igår, loggade jag in på Let's Deal, en sajt där man får ta del av väldigt förmånliga erbjudanden. Allt från frisörbesök och spabehandlingar till restaurangbesök och allsköns prylar. Jag har tidigare köpt en klocka och ett sportarmband till iPhonen genom Let's Deal.
Igår kom ett erbjudande om städhjälp. För 348 kr kommer det en städfirma hit och städar i fem timmar. FEM timmar!! Nu jäklar ska här bli skinande rent, och det enda fingret jag behöver lyfta är genom att klicka på datorn. (Eller telefonen som jag faktiskt använde). Så äntligen kommer vi komma i fas med städet!
Om jag kommer städa innan städfirman kommer? Nej, inte en chans!


1 kommentar:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej igen!

Åh tack så mycket för din kommentar om mina bilder.
Kul att du kikade in till mig efter mitt besök hos dig.

Ha en mysig fredag så hörs vi!
Kram Maria