31 oktober 2012

Överraskningarnas man

Fick igår instruktioner om att packa en väska för kl 9 på lördag lämnas grynen över i farmor och farfars armar. Nu ska föräldrarna ut på tu man hand! Inte en dag för tidigt.

Jag får chansen att titta i makens väska på fredag för att matcha min egen packning. Vad jag inte vill se i hans väska:
-Storstövlar
-Craftunderställ
-Regnställ

Jag älskar överraskningar och är givetvis nyfiken men inte till den grad att jag ställer tusen frågor, jag får ju se på lördag. Niclas däremot, är så pepp på att få berätta så han lär nog "försäga" sig innan vi är på väg.
Kommer ihåg julen 2003, vår första jul. Vi var på väg hem från London, i bil (körde hem Niclas chefs bil) och på färjan mellan Puttgarden och Rödby var vi inne i tax freebutiken och rätt som det är kommer Niclas fram med en mörkblå Diorparfym i högsta hugg och sprayar på mig. "Tycker du om den?" "Var den god?"
På julafton var det alltså inte så stor surprise att det låg en blå Diorparfym i paketet. (Som han sen för övrigt "förbjöd" mig att använda eftersom han fick ont i huvudet av den...)

Bjuder på en bild från kapprummet på dagis. Kul!! NOT.

1 kommentar:

Familjen Åhlander sa...

Ibland är det bättre med skyltar som talar om vad som INTE går...

"Den här veckan har vi inte vattkoppor. Kom gärna tillbaka en annan gång".