23 december 2012

Sista julbestyren

Igår sprang jag okontrollerat runt och gjorde ärenden. Trodde aldrig de skulle ta slut... Men till sist landade jag hemma med ett x antal påsar. Eftermiddagen bestod av julklappsinslagning och på kvällens agenda stod knäckkokning.
Jag har aldrig misslyckats med detta tidigare utan fått till riktig knaprig knäck, precis som jag vill ha den! I år hade jag nog lite bråttom för knäckhelvetet ville inte lossna från formarna. Och ja, jag gjorde kulprovet i ett glas vatten...

Så jag gick över till att joxa ihop Leilas rocky road. Smält choklad, jordnötter, pistagenötter, dumle och marshmallows i en enda röra. Svårt att misslyckas!

Idag ska det städas, skalas räkor, kokas ägg, göras Jansson (en riktig med ansjovis och en fuskvariant med skinka), strykas linneduk och servetter. Enda ärendet som måste göras utanför hemmets fyra väggar är att inhandla hyacinter.

Sen tar vi jul!

Ser lovande ut...

...men istället hamnade knäcken här!

2 kommentarer:

Villa Ell sa...

Knäck har jag gjort en gång, ok den smakade knäck men man fick i sig knäckformarna också, så aldrig mera knäck här hemma!!!
Rocky roads har jag aldrig gjort, verkar ju lätt, jag ska ge mig på snickerskakorna igen...

Önskar dig en riktigt God Jul
Kram

Anonym sa...

Du menar väl inte att du kastat knäcken???? Den ser helt ätbar ut! Jag kan konsten att få loss den frånformen hur kletig den än är!!! Ajajaj......ser fram emot morgondagen. Kram svärmor

PS Även när jag blivit tandlös kommer jag att fixa knäcken! DS