09 december 2012

Julturné

Idag har vi varit på en liten julturné, först glögg med gott tilltugg hos tjejernas kusiner, min bror och hans fru i Töllsjö. Vi hade inte ens kommit utanför samhället innan Lovisa började yla i baksätet: "Jag vill åka till Gustav och Erik igen!"

Sen drog vi till Göteborg och åt spanskinfluerad julmat (de är nyss hemkomna från Spanien) hos svärfolket där vi också fick chansen att umgås med farbror Krille som inte kommer fira jul på hemmaplan i år. Därav det tidiga julmatsätandet! Det var pata negra och manchegoostar blandat med prinskorv och rödbetssallad.

Efter maten hade farbror Krille fixat med fiskdamm för tjejerna. Lovisa hoppade jämfota och Agnes undrade mest vad det var frågan om. Fast hon tyckte väldigt mycket om sin lilla väska hon fick!

Med fulla magar puttrade vi sen hemåt.
Imorgon är det julfest med jobbet.

Här ovan ser ni anledningen till varför jag inte vädjade till Lovisas gudfar om att ta sitt ansvar som gudförälder efter Niclas lilla utspel om julevangeliet...;-)

2 kommentarer:

pelle sa...

Ujujuj - sicken helylle juldag!

Kris sa...

Jag tycker att det är glasklart att farbror tar sitt ansvar!

För en dålig gudfar hade struntat i riktiga traditioner och gett barnen riktiga julklappar på andra advent. Nu körde han fiskedamm istället så att julaftonen inte förlorat sitt värde.

I skrivande stund blev det också klart att julafton för mig firas på ett plan till Philadelphia. Jisses!