24 december 2012

Första etappen avklarad!

Varje år klockan 10 på julafton har min farbrors fru Inger omsorgsfullt dukat fram sju sorters kakor, mjuka som hårda, dukat med finporslinet och kokat kaffe för ett helt kompani för att ta emot så gott som hela släkten. Och mandelmussla med grädde och hjortronsylt icke att förglömma!! Då träffas pappas sida av släkten. En tradition som ligger mig väldigt varmt om hjärtat!
Så länge jag kan minnas har vi träffats i huset som min farbror med familj bor i eftersom det är pappas barndomshem och när jag var liten bodde min farmor och farfar där.

Det är alltid nån som är ute på vift på annat håll men om vi skulle träffas allesammans skulle vi bli 46 personer, men rekordet ligger på 38. Det året fick det dukas i ett av sovrummen!

I år var vi bara 23, några jobbade medan andra stannade på hemmaplan pga snön.

Nu blir det att fixa i ordning julmaten!

Agnes och min faster Boel

Inga kommentarer: