07 augusti 2011

En lite annorlunda utflykt......

Vädret var ju inte det allra bästa i morse när vi steg upp. Men så fort det klarnade stack maken ut för att börja snickra, vilket jag börjar tröttna en smula på nu. Hade tyckt det var roligare att hitta på nåt allesammans så jag och Lovisa skruttade omkring inomhus i pyjamas och morgonrock till efter 12, i brist på annat.

Snickarmaken körde dock fast i friggebodsbygget så då startade han upp ett annat projekt......Lovisas kusiner har en kiosk i trädgården och varje gång vi varit där har det kliat i fingrarna på Niclas, så en kiosk fick det bli!
Efter ett par tråkiga timmar inne bestämde jag mig för att det fick vara nog, nåt skulle vi väl hitta på! Mycket riktigt blev det en utflykt. Till Jula och Rusta i Partille för att kunna slutföra "projekt kioskbygge" på initiativ av snickarmästaren själv. Vi hann också med en übermysig lunch på Pölsemannen som ligger vägg i vägg med Jula och Jysk. Vi hade en väldigt vacker utsikt över E20 och dess dundrande trafik. En minnesvärd dag på många plan.....

Väl hemma slutfördes kioskbygget, jag svängde ihop en västerbottenpaj med kantareller (Tack mamsen och papsen för de gula råvarorna!) och sen var allt frid och fröjd!



Vyn från den ytterst mysiga sommarlunchen



RESULTATET:






PS: Det finaste med hela utflykten var ju att initiativtagaren själv deklarerade redan innan vi kommit fram till rondellen nere i backen, att han glömt plånkan hemma........

5 kommentarer:

Anonym sa...

Romantiker, hantverkare, strateg... Vad mer begära?!?! Nic

Mamma Ann sa...

Vilken jättefin kiosk! Jossan, man kan inte få allt - jag har också ätit utflyktslunch på de mest konstiga ställen!

Anonym sa...

Grymt impad. Så snygg kiosk. Vi kanske kan låna den när vi skall ha loppis:-)

therese sa...

så gulligt. vilken härlig grej !!

Anonym sa...

han är händig din Niclas tycker faster