08 augusti 2011

Det tar sig......

Efter frukost blev jag och Lovisa förpassade från hemmet. Maken skulle storstäda! 

Jag har ett tag velat byta ut draperiet och gardinen i hallen, men har egentligen inte kollat på tyg nån annastans än IKEA och deras tygutbud har inte fallit mig i smaken. Så jag och Lovisa passade på att åka till Myrins Textil i Sävenäs och där fanns det en massa fint att välja bland. Det fick bli ett blårandigt tyg. Medan Niclas var ute och snickrade passade jag på att ta fram symaskinen som för en gångs skull samarbetade med mig. Inte en enda svordom hoppade ur min mun! Blev väldigt nöjd med resultatet. Fast när Niclas såg resultatet och började skandera "Blåvitt, blåvitt" var det nära till hands att jag bytte tillbaka...... ;-)







PROJEKT FRIGGEBOD:

Så här fort går det att montera friggebod efter att man fått en hjälpande hand med grunden. Medan Niclas monterade, passade jag på att grundmåla. Hann med tre av fyra sidor innan mörkret lade sig och det blev för skumt för att se var man målade. (Den ska inte vara vit, utan lika gul som huset)












3 kommentarer:

Mamma Ann sa...

Är det vid det där fönstret som Niclas ska ställa gästsängen till svärmor ;-)
Det blir verkligen jättefint!

Anonym sa...

Så snyggt det blev. Å strunta i blåvittkommentarer. Sjung Greklands nationalsång istället:-)

Anonym sa...

Ann, ja - på utsidan. :)