25 augusti 2011

Tandläkarbesök

Idag hämtade jag Lovisa tidigare från dagis då det var dags för det första tandläkarbesöket. (Det förra, när hon var 1,5 år räknas ju inte eftersom de knappt tittade i munnen på henne) Denna gången fick hon sitta i tandläkarstolen medan tandsköterskan räknade alla tänder och tittade på dem med en spegel. 

Vi fick träffa en fantastisk tandsköterska som verkligen hade bra hand med barn! Lovisa gjorde precis som hon blev tillsagd och var hur duktig som helst!




För en stund sedan kom farmor och farfar och hämtade Lovisa för ett par timmar på Liseberg. Kul!

Gravidstatus: Tungt, tungt, tungt. Sover lite bättre på nätterna nu i alla fall. Får sammandragningar så fort jag anstränger mig. Niclas tips på att den kommer den 27/8 går nog i stöpet.....

Efter lördag kan den komma vilken dag som helst, för då ska jag till frissan. Vill ju känna mig liiiite piffig när man ska föda barn! :-)

4 kommentarer:

Mamma Ann sa...

Duktigaste tjejen!!

Anonym sa...

Vad spännande med tandläkaren. Vi ska dit om ca en vecka.

Än finns tid för den 27/8. ;-) Men det är helt fel enligt mig. ;-)

Kram Carina

Anonym sa...

Hon är redig den tösen tycker Boel

Maria sa...

Tack för kommenataren och adressen till stövlarna.
Ja, det är vårt första barn. Längtar jättemycket!
Lycka till med förlossningen!