28 augusti 2011

Jeans för killar och tjejer

Häromdagen var jag och Lovisa på Lindex för att inhandla lite praktiska kläder inför hösten på dagis. Vi var på jakt efter jeans och på tjejavdelningen är merparten av jeansen smala och tajta, vilket jag inte tycker verkar vara så bekvämt att leka i på dagis. De som inte är smala och tajta har ofta någon form av tacky dekoration som tex fjärilar, hjärtan, glitter och annat krafs. Är en smula allergisk. Varför inte bara tillverka ett par jeans utan en massa bjäfs på?!?!

Så därför sökte vi oss till "killavdelningen" och där hittade jag ett par schyssta brallor. Lite puffiga jeans med mudd nertill, inte tajta på nåt sätt. Tog ett par i stl 98 och gick mot kassan. Tänkte inte så mycket på att faktiskt måtta byxorna mot Lovisa eftersom hon faktiskt börjat använda stl 98. Väl hemma provas byxorna och de är på tok för stora!

När jag går tillbaka för att byta brallorna mäter jag för skojs skulle med en stl 98 från tjejavdelningen, samma typ av byxa och mycket riktigt: killbyxan är längre och även bredare!

Betyder detta att en kille som mäter 98 cm faktiskt är längre än en tjej som mäter 98 cm? Uppenbarligen......

1 kommentar:

Kris sa...

Med tanke på att någon snart fyller 3...
Om man ska köpa ett par jeans till den lilla näktergalen, vad är det för storlekar (amerikanska) man ska satsa på? Antar att det för tröjor är "3 år" som gäller?