05 augusti 2011

Gravidstatus

Dagar kvar till beräknad förlossning: 29

Först nu, de senaste dagarna, har jag börjar ledsna på att vara gravid. Nu får bebisen gärna göra entré för det är verkligen inte roligt längre. Det är tungt, det gör ont att sitta, stå och det är obevämt att ligga ner. Dessvärre har bebben inte sjunkit ner än så den ligger och trycker på lungorna så jag har svårt att andas när jag sitter och ligger. Det enda som hjälper är att ställa sig upp och ta ett par djupa andetag. Och att resa sig upp är inget som görs i en handvändning direkt.....

Fötterna är så pass svullna att till och med mina slitna och uttöjda ballerinaskor klämmer åt. För närvarande är Nickes fashionabla Crocs de enda skorna som är bekväma. Jag tackar min lyckliga stjärna att vi inte är bjudna på något sensommarbröllop i år! 
Fingrarna är lika svullna som fötterna, skillnaden är att jag har ont i fingrarna.  För skojs skull försökte jag få på mig vigselringarna tidigare idag. De gick inte ens över knogen.

I torsdags var jag på kontroll hos barnmorskan. Det var en vikarie eftersom min ordinarie har semester. Det var en old school barnmorska som lyssnade på magen med trätratt! Festligt! Hon mätte magen och kunde konstatera att mitt mått numera ligger på samma linje som den övre kurvan.  (SF-mått: 36)




Dessa fyrkanter ska likna ett par fötter
Imorgon åker vi på kalas till svägerskan och Lovisas kusin som fyllt år. Brorsan är hemma från Afghanistan (eller Alingsås som Lovisa sa häromdagen!) ett par veckor. Ska verkligen bli skoj att träffa honom igen!

3 kommentarer:

Emma sa...

Haha Alingsås!!:) va roligt om det var det... Spännande att se vad som ligger där inne och väntar.:) kram

Anonym sa...

Håll ut Glenn kommer snart och han kommer att bli en ny ärkeängel.

Svärfar

Mamma Ann sa...

Lilla gumman - önskar att jag hade mer semester kvar så att du fick lite avlastning och uppassning.....kram!