28 januari 2011

Toddlers and tiaras!

Igår gick jag hem från jobbet med snuva, huvudvärk och för att jag frös. Idag är snuvan på tillbakagående men huvudvärken gnager fortfarande. Jag gick inte upp förrän kl 12 och efter det har jag legat i soffan och zappat bland TV-kanalerna. Vi har precis fått en ny TV-kanal, TLC, som sänder allsköns dynga, som i alla fall jag fastnar för. Haha!

Idag tittade jag på ett amerikanskt (givetvis!) program som hette "Toddlers and Tiaras", som handlade om skönhetstävlingar för barn. Jag mådde illa! 
Föräldrarna var som besatta att just deras barn skulle kamma hem det finaste priset och få de bästa omdömena. Vissa föräldrar hade stylister, coacher och smiköser som stod redo inför varje tävling.

Skönhetstävlingar är en stor industri i USA och det är minst sagt sjukt. Vad sägs om att flickorna har lösnaglar, tandbryggor, löshår, brun-utan-sol, lösögonfransar, högklackat? 






PS: I skrivande stund kikar jag med ett halvt öga på Extreme home makeover. Det är väl bara en tidsfråga innan tårarna börjar rinna.....

2 kommentarer:

Emma sa...

Usch!! En av ungarna ser ju ut att vara jämngammal med hollywoodfrun Agnes Nicole Winter!!!! Hujedamej!!! Tacka vet jag Ty:) hans program får iaf mig alltid att gråta.....

Carina sa...

Har sett en dokumentär eller nått om det för några år sedan och det var verkligen läskigt att se. De flesta barnen var inte alls intresserade och föräldrarna pushade med näbbar och klor. Vilka signaler sänder man till de barnen?
Kram