03 januari 2011

Bluff & Båg solresor AB

Idag fick jag en sån infernalisk längtan efter sol och värme så jag begav mig ut i cyperspace för att kolla på resor. Hamnade på sistaminuten.se och sökte runt lite. Fick upp följande:

"3-stjärnigt lägenhetshotell med barnvänligt poolområde beläget endast 350 m från stranden i Palma Nova, i ett lugnt område och med vacker utsikt över havet".

Flyg, hotell och transfer en vecka i slutet av maj för två vuxna och ett barn skulle gå på 6700 kr. Allt som allt! Detta tyckte jag lär för bra för att vara sant och Niclas trodde det skulle tillkomma en massa skatter och andra avgifter i sann Ryanairanda så jag fyllde i uppgifterna och tänkte klicka mig igenom för att se om så var fallet. Sagt och gjort, jag fyllde i uppgifterna och jag tryckte på knappen "nästa". Då kommer jag till en sida där det står "tack för din beställning" och med information att man betalar 50% av resan omgående och resterande belopp 35 dagar innan avresa. GAAAAAH!!!! Jag skulle ju inte beställa nåt, jag skulle ju bara kika och se om det lät för bra för att vara sant. Jag ringde Niclas i ren panik och sa att jag eventuellt beställt en resa till Mallis. Av misstag. (Däremot klickade jag inte på "bekräfta"-knappen, men blev ändå skakis då det stod "tack för din beställning").

När jag sitter i bilen får jag ett SMS där det står: "Tack för din beställning. Ditt referensnummer är KBYL89. Betalning skall vara oss tillhanda senast 7/1. Annars utgår en administrationsavgift på 75% av resans totala pris.".

Herregud, det knöt sig i magen på mig och jag fick en liten minihjärtattack. Då ringer Niclas och skrockar i luren. Han undrar hur det går med min solresebokning och ger sig till känna att han skickat SMS från datorn för att luras. GAH!!

4 kommentarer:

Ebony sa...

Vilken fyndig och rolig karl du har. Han verkar nästan för bra för att vara sann. Helt otroligt, trodde inte det fanns sådana karlakarlar!

Anonym sa...

Hahaha, härligt Nic

Jennifer Ellinge sa...

Haha, underbart! Kommit på någon hämndaktion ännu? ;-)

Albinssonskan sa...

Nej, men tips emottages tacksamt!!! ;-)