31 januari 2011

Melodifestivalen 2011



Nu på lördag drar det igång igen. Den sex veckor långa melodifestivalskarusellen. Ärligt talat tycker jag det börjar bli en aning uttjatat med alla dessa delfinaler, andra chansen, räkneverk som nollställs så svenska folket ska ringa och rösta så mycket som möjligt. Men lik förbannat kommer jag sitta som klistrad ändå.

Tjuvkikade lite på startfältet och jag tycker nog att det ser en aning blekt ut i år. En massa föredettingar som hoppas kunna blåsa liv i sin karriär igen men också många okända namn som hoppas på genombrott.

Delfinal 1: Luleå 5/2
Dilba
Swingfly
Jenny Silver
Jonas Matsson
Le Kid
Rasmus Viberg
Pernilla Andersson
Danny

Delfinal 2: Göteborg 12/2
Brolle
Loreen
Babsan (Med låttiteln "Ge mig en spanjor......hm?!?)
Elisabeth Andreassen
Sanna Nielsen
The Moniker
Anniela
Christian Walz

Delfinal 3: Linköping 19/2
Linda Sundblad
Simon Forsberg
Sara Lumholdt
The Playtones
Shirley's Angels
Sebastian
Sara Varga
Eric Saade

Delfinal 4: Malmö 26/2
Melody Club
Julia Alvgard
Lasse Stefanz
Linda Pritchard
Anders Fernette
Linda Bengtzing
Nicke Borg
Love Generation

Känns ändå betryggande att de valt en rutinerad programledare i år, Rickard Olsson.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Suck.... Nic

Julie sa...

Jag håller med dig, jättetråkigt startfält! Jag var lite sugen på att gå på delfinalen här i Gbg med stora E, men när jag såg startfältet så tänkte jag att nä... nästan 1000 spänn för det.. huga!

Jennifer Ellinge sa...

Haha, nu kommer Anders att flytta ner till nedervåningen i 6 lördagar framöver ;-) Men, lite roligt är det ju att titta. Hur ska man annars hänga med i snacket på jobbet?

Jennifer Ellinge sa...

...Anders var för övrigt i Lerum härom dagen (och gjorde kontroller som den skattmas han är), och han konstaterade glatt att Lerum hade Sveriges bäst sushi! :-D

Albinssonskan sa...

Julie: Ja, såååå inte värt en tusenlapp!

Jennifer: Ja, man måste ju hänga med i snacket kring fikabordet.
Han måste ha ätit sushi från restuarangen på torget. Jag har inte testat själv, men har hört att den ska vara toppen! Måste testas!