07 januari 2011

Termobyxor och snatteri

Ni som har småbarn vet att det är ganska dyrt med ytterkläder. Dyrt med BRA ytterkläder. I höstas när vi var i Ullared köpte vi ett set med jacka och termobyxa till Lovisa för 250 kr. Billigt! Men det är ju lite av ett lotteri att köpa kläder på Gekås då det kan vara rena skiten man kommer över, eller om man har tur, kläder av bra kvalitet. Denna gången hade vi ingen tur eftersom Lovisa är blöt om byxorna hon har under termobyxorna då hon varit ute en längre stund. 

Så i eftermiddags gick vi på termobyxjakt på Allum. Vi hittade ett par vattentäta brallor på Intersport av märket 8848. De hängde på reastället, men de hade ingen röd lapp. Ordinarie pris var 600. De andra 8848-byxorna av annan modell hade kostat 550 och var nedsatta till 350 så jag frågade killen i kassan om det var rea på de brallorna vi spanat in. Och mycket riktigt, de var nedastta till 300! Så jag tror att vi gjorde ett bra köp!



En kollega har pratat sig varm om
hasselnötskaffe från Indiska, så det
är jag tvungen att testa!


Med mig hem fick jag också ett par benvärmare från Lindex. Boktavligt talat. Jag hade lagt dem på sufletten till sulkyn och travade rätt ut ur affären utan att betala. Detta märkte vi när vi var på väg till bilen. Hade ni gått tillbaka och pröjsat, eller som jag, låtsat som om det regnade? (Kanske kommer det dåliga samvetet ikapp mig så jag går tillbaka och betalar dem nästa gång jag är på Allum)

5 kommentarer:

★Bauti sa...

Det börjar med ett par oskyldiga benvärmare och slutar med spritlagning ;-)

Skall sanningen fram så har jag också lagt varor på suflettet och traskat ut från affären.

Mamma Ann sa...

Ajabaja

Jennifer Ellinge sa...

Sådär, har jag också gjort, men med ett bälte till en klänning :-) Av någon konstig anledning kändes det mer bekvämt att behålla det än att gå tillbaks när jag upptäckte det :-)

Pingus Mamma sa...

Nope! När jag idag packade in kassarna på Maxi hängde 3 galgar med kläder under handtaget på vagnen. Glömde totalt av de då Alicia krånglade i kassan. Jag gick inte heller tillbaka. . .

Madeleine sa...

Jag gjorde samma sak för några veckor sen. Hade kenzie me bilstol i kundvagnen o abbie gick breve. när ja tog ur kenzie o satte henne i bilen så såg jag att det va en förpackning med bowling grejer i plast under vagnen.. ja debatterade mellan att behålla dom lr att låtsas som de regnade o bara lämna dom på vagnen på parkeringen. slutade me att ja tog me dom för att abbie satt i bilen o tjatade om att hon ville ha dom..