30 januari 2011

Flytthelg


I helgen gick stora lasset från Bäckabo till Sandared City med mormors och morfars bohag. Kan inte riktigt förstå hur det skulle kännas att packa ihop sitt hem där man bott i 47 år för att knö in allt i en trerummare.

I lördags hyrdes det en lastbil så det flyttades möbler till lägenheten, vi körde lite utemöbler till oss i Lerum och därefter var Niclas och pappa med mormor på IKEA och köpte garderober, en bokhylla och ett badrumsskåp. I eftermiddags när vi stack hemåt såg det faktiskt riktigt hemtrevligt ut i lägenheten, jag är övertygad om att de kommer trivas bra. Att ha ett stort hus med gigantisk trädgård kan inte vara kul när man inte är riktigt kry. 

Jag och Lovisa höll oss långt borta när det lastades möbler, vi tog en sväng till badhuset där jag säkert inte satt min fot på 10 år. Minst. 


Lovisa med min morfar. Redan en favoritbild!

Lovisa smilar upp sig när vi äter frukost

Idag var vi en sväng i Borås och sprang ärenden. Lovisa somnade som
en stock på vägen tillbaka.

Lilla hjälpredan har koll på skruvdragaren när garderoberna och
badrumsskåpet monterades ihop.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga bilder.Jag tror säkert att dom tycker det är skönt när dom väl kommer till rätta kram Boel

Kris sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kris sa...

Kanonfin bild på Lovisa och morfar!

Hoppas verkligen att de trivs i sitt nya boende. Tänk dagen då Lovisa och hennes lillebror med barn hjälper till att flytta ut er ur huset i Lerum. Fast klart, då blir det ingen lägenhet utan raka vägen in på hemmet! (Lövgärdehus eller nåt).

Albinssonskan sa...

Nä, vi har bokad plats på Tuvängen, ålderdomshemmet bakom kullen! Haha!

Kris sa...

Blir inget med det... WROOOOM! (Niclas borde koppla vad jag syftar på)