23 januari 2011

En idiot på resa

Bild lånad från svt.se

I torsdags kväll zappade jag igenom kanalerna på TV:n och fastnade för ett brittiskt program som hette "En idiot på resa". Jag kom in när det endast var tio minuter kvar och under de tio minuterna avlöste skrattsalvorna varandra.

Programmet är en idé av Ricky Gervais, skaparen av den brittiska serien "The Office". Han skickar iväg sin något inskränkte och hemmakäre vän Karl på en resa för att utforska världens sju underverk. Kombinationen av ironisk, negativ britt och ny främmande kultur blir minst sagt underhållande!

Första avsnittet, som handlar om resan till kinesiska muren finns på SVT Play. Jag garanterar att de 45 minuterna bjuder på en hel del skratt!!!

Ordinarie programtid är torsdagar kl 22.45 i SVT1.

5 kommentarer:

T sa...

Tack för tipset. Ska kolla in den

Kris sa...

Givetvis så kan man inte se den här i staterna av "upphovrättsliga skäl" som det så fint hette när jag försökte. Du kan la banda lite avsnitt?

Albinssonskan sa...

Banda? Har ingen inspelningsbar DVD eller VHS..... tuvärr!

Anonym sa...

Nu har vi sett den. Mycket rolig

äppelblomman sa...

Åh jag kollade på den med och jag skrattade så jag nästan kissade på mej!! SKITBRA!!;-)
Ha en bra torsdag!!
Kram K