23 december 2011

Uppesittarkväll

Imorse när vi vaknade var det mycket som stod på schemat; städning, handling, dukning, målning av naglar, plattning av hår, inslagning av de sista julklapparna, kokning av knäck.
Strax innan 17 var allt klart och gästerna dök upp en halvtimma senare. Svärföräldrarna och gammelmoster Bitte kom över på julbord med efterföljande godisbuffé.

Svärfar åkte och "köpte tidningen" efter maten och medan han var borta kom tomten. Osis.
Men vilka fina klappar han hade med sig. Tackar och bockar!

Efter julklappsöppning slog vi på TV'n och tittade på resten av Bingolottos Uppesittarkväll. Det jag och tjejerna var iväg på för ett par veckor sedan var just en inspelning av ett inslag som skulle sändas ikväll. Både jag och Lovisa hade repliker och Lovisa var jätteduktig. Tidigare idag fick jag dock reda på att redaktionen valt att ta in ett extra musiknummer och således tvingats klippa bort den delen av inslaget vi är med i. Ja ja, vad är väl en bal på slottet? Fast i sann Gunilla Perssonanda (Ni vet skatan från Hollywoodfruar) kanske jag skulle stuckit ner till studion i Gamlestan och ställt till med en scen nu när min dotter inte fick sina five seconds of fame.




Lovisa var uppspelt när tomten kom och knackade på men såg lite avvaktande ut, eftersom tomtens röst (och dialekt!) var slående lik farfars.

Inga kommentarer: