30 december 2011

Albinssonskans Årskrönika - Del 2

MAJ:
Vi åker på betessläpp i Sätila, nåt som gärna görs om 2012. Vi firar Niclas farmor som fyller 75 år genom att sätta sprätt på pengar på Åby. Vi sover oss igenom eurovisonsschlagerfestivalen. På grund av den stora renoveringen firar vi bröllopsdagen på McDouglas (Lovisa benämning på McDonalds). I slutet av månaden är vårt sovrum klart och vi stormtrivs! Lovisa slutar med blöja. Vi säger hej då och på återseende till min bror som ska tjänstgöra i Afghanistan i sju månader. 

JUNI: 
Vi skaffar ny bil, en KIA Sportage. Det härjar vattkoppor på dagis men Lovisa verkar ha klarat sig. Vi besöker Liseberg och Lovisa lämnar sina nappar till kaninerna, helt på eget bevåg. Moster Emma tar sjuksköterskeexamen  och fyller 25 år så i Sandared ställs det till med fest. Vi firar midsommar på torpet och jag fyller år och får min mycket älskade Nespressomaskin. Jag och Niclas infinner oss på Gamla Ullevi och bevittnar matchen mellan Blåvitt och Elfsborg som slutar 1-1.

JULI:
Jag jobbar halva månaden och går på föräldraledighet direkt efter semestern. Gästrummet, som sedermera blir Agnes rum, står klart. Vi besöker Borås Djurpark med familjen Rekordelius. Vi får besök från goda vänner från Stockholm och besöker Liserberg och åker ångtåget mellan Anten-Gräfsnäs. Höjdarutflykt! Vi spenderar en vecka på torpet och har kanonväder. Jag fyndar en skänk på second hand och målar om den på studs, stor mage till trots. 

AUGUSTI:
Niclas bygger friggebod. Jag hjälper till att måla på bekväm höjd. Vi besöker min faster i Espevik och gör där efter en avstickare till Ullared där vi fyndar. Niclas bygger en kiosk till Lovisa av spillvirke. Lovisa går till tandläkaren och är jätteduktig. Min mage är gigantisk och fötterna är megasvullna. Jag och syrran beskådar Elfsborg tvåla dit IFK på hemmaplan. 


Inga kommentarer: