27 december 2011

Inferno i Nordstan




Idag på eftermiddagen drog jag mig in till Nordstan. Her-re-gud.

För det första har alla jättebråttom och springer framför vagnen och ger sedan MIG onda ögat för att jag sabbat hälsenan på dem. Skulle inte tro det.

Nåväl. Fick i alla fall tag på lite fina saker till Agnes på Åhléns för det presentkort hon fick av farmor och farfar i julklapp. Därefter började Agnes knorra så det tedde sig inte bättre än att jag fick springa in på McDonalds och amma. Det var så gott som fullsatt men längst in i lokalen fanns ett ledigt bort. Lite i skymundan. Perfekt.
I den smala gången ner dit hade en familj satt sitt barn i en barnstol så jag ursäktade mig och bad att få komma förbi. Då fräste mamman att hon minsann inte tänkte flytta på stolen för det hade hon redan gjort fyra gånger. Trevlig prick. Vid det här laget gallskrek Agnes och det stack i tuttarna.  Kvinnan flyttade stolen. Men jag kunde kanske ha bett snällare...... (Fast det gjorde jag ju faktiskt första gången jag frågade) Don't mess with a svettig, stressad och mjölkstinn småbarnsmorsa liksom.

Alltså, jag ska aldrig mer åka in till Nordstan i mellandagarna. Aldrig. Det var mayhem. Ta till exempel inne på MQ. Folk blir hålögda och springer omkring som yra höns för att tjäna några hundringar. Kolla bara bilderna ovan. Fi fan.

Jag lyckades i alla fall fynda en jacka, en tröja, en stickad klänning och ett par jeans till Lovisa. På riktig REA, 50%.

1 kommentar:

Julie sa...

USCH!! Våga vägra rea! Det gör jag, I liksom hate it. Folk blir ju knäppa och galna.