26 december 2011

Julens bilder

Vi har haft en mysig jul med god mat, fina klappar och trevligt sällskap.

På julaftons morgon stack vi till Sandared där julfirandet kickades igång med storslagen fika hos farbror Bengt. Sju sorters kakor, mandelmussla, kaffe och avec. Det är en härlig tradition att träffas på pappas sida av släkten i hans föräldrahem. Ett måste på julafton! I år var vi inte så många, bara 29 pers. Rekordet ligger nog på runt fyrtiotalet, året då värdparet fick duka i ett av sovrummen. Och än så länge får jag en plats runt "ungdomsbordet" med alla tonåringar.

Julmaten inmundigades hemma hos mina föräldrar och jag slocknade på soffan under Kalle Anka. Varför bryta traditionen liksom?
Tomtebesök fick vi också. I år var tomten lång med trendigt röda brallor och slående lik min kusin Fredrik.

Lovisa fick sin efterlängtade sparkcykel med Hello Kitty och minen på henne när det paketet öppnades var oslagbar. Sann glädje!

Innan vi körde hem till Lerum igen fick vi risgrynsgröt och skinksmörgås. En bra avslutning på en mysig julafton, som i år kändes lite annorlunda då min kära morfar inte längre finns med oss. Sov gott morfar!

1 kommentar:

En 25-årig tonåring;) sa...

Kul att du sa att du delade bord med "alla tonåringar", hela en stycken (en nittonåring). Dags att hänga med i svängarna?;) men det är lugnt syrran, du har fortfarande en plats på ungdomsbordet...