01 december 2011

Det andra barnet


När jag var yngre och tittade i fotoalbumen vi hade hemma frågade jag alltid varför det fanns fler kort på Johan än det gjorde på mig. Fick då förklarat för mig (varje gång jag frågade, för jag frågade inte bara en gång!) att det blir så med barn nummer två.

Med första barnet tar man kort i alla möjliga poser. Första badet, första barnvagsturen, första gången hos mormor. Andra badet, andra barnvagsturen, osv. Med barn nummer två är det inte riktigt så. NU förstår jag vad mamma och pappa menade.

Har dåligt samvete för att vi har så få kort på Agnes. I alla fall om man jämför hur många det finns på Lovisa. När jag räknar efter i bildbiblioteket finns det inte mindre än 23 mappar med foton på Lovisa från det att hon föddes fram till jul samma år. Agnes har fyra.....

Å andra sidan har jag en uppsjö av bilder i ajfånen. Till och med en och annan video.


5 kommentarer:

Emma sa...

Hur tror du att det är med tredje barnet då?;)

Anonym sa...

Vilken liten karamell! Det ska bli kul att få se henne (och Lovisa)(och dig) på lördag - det var ett tag sedan... //Svärmor

Att vara någons fru sa...

jamen så blir det nog av sig själv, liksom.

Familjen Åhlander sa...

Jag är lillasystet och trodde ju ganska länge att jag var adopterad, eftersom det inte fanns så mycket bilder på mig som barn. Det visade sig istället att mamma och pappa inte hade någon bra kamera när jag var liten... silly me!.

Mamma ann sa...

Fattar du nu att jag har samvetskval fortfarande!! ;-)