05 december 2011

Kräk och spya

Agnes har lämnat det hysteriska kvällsskriket bakom sig. Skönt tycker övriga familjemedlemmar. Istället har skrikfest ersatts med kräkfest. Bara idag har jag fått byta tröja fyra gånger. Senaste bytet nu ikväll hann jag ha på mig i 20 minuter.


Jag satt i soffan med Agnes vänd mot bröstet och helt plötsligt kommer en kaskadkräkning som liknar nåt från filmen Excorcisten. Att så mycket mjölk kan få plats i en liten bebismage är för mig en gåta. För att rädda soffan (som vi förresten ska sälja) parerade jag så spyan rann rakt ner i dekolletaget, inte bara en gång, utan två gånger. Niclas kom till undsättning och tog Agnes och när jag reste mig upp kände jag hur det rann längs magen. Mysigt värre. I badrummet klädde jag av mig allt jag hade på mig; tröja, pyjamasbyxor, BH och trosor. Samtliga plagg var nedkräkta och kräket i naveln var ett faktum! Lyckas med det om ni kan. (Ja, jag vet....ingen vidare merit)


Jag hoppas verkligen inte dessa kräkfasoner är här för att stanna. Om jag ska tvingas klä om fyra gånger om dagen skulle jag tvingas att gå in på tredjesorteringen i garderoben......Not a pretty sight.


UPPDATERING: Kl 02.16 vaknar Agnes och ammas. Kl 02.33 är min sida av sängen nedkräkt... Lakanbyte och raggardusch görs i ett nafs. Och nu kan jag inte somna om! Och som lök på laxen vaknar Lovisa och ska vara delaktig.



1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, Oj. Björnen kräktes up till 13 gånger i TIMMEN ett tag. Hoppas Agnes inte tar efter det. Jag blev expert på att torka golvet Pippi-stil, med skurtrasan på fötterna.