06 december 2011

Stolt lillasyster

Snart kommer min storebror hem. Han har varit borta i drygt sju månader och han har varit saknad. Varje dag har jag tänkt på hur han har det, hur situationen ser ut för de svenskar som gör en insats i Afghanistan. Jag är stolt över min storebror som givit sju månader av sitt liv för att försöka göra skillnad för det afghanska folket. Jag är också stolt över min svägerska som roddat hus, hem, företag och två vildbasar på hemmaplan. Jag är också stolt över mina föräldrar som gjort ett hästjobb med att ställa upp.

Johan har summerat sin tid i Afghanistan i ett inlägg i Försvarsmaktens blogg. Gå gärna in och läs. Inte bara är jag stolt över Johans insats i "sandlådan". Han har skrivartalang också, karln!

http://blogg.forsvarsmakten.se/afghanistanbloggen/2011/12/05/bokslut/

Passande bild nu i Luciatider. (Jag, syrran och brorsan anno 1986)

1 kommentar:

Familjen Åhlander sa...

Vilken skrivartalang han är, din bror! Han borde fundera allvarligt på att fördjupa sig i skrivarkonsten.