31 december 2011

Albinssonskans Årskrönika - Del 3



SEPTEMBER:
Vår älskade Lovisa fyller tre år och vi har födelsedagsfika på altanen för närmaste familjen. När gästerna gått börjar jag få värkar. Den 5/9 kl 13.13 ser Agnes Ida Lill dagens ljus på Östra Sjuhuset i Göteborg. Niclas är pappaledig i tre veckor och servar på hemmaplan medan jag hämtar mig från snittet. Många nätter spenderas ammandes framför TV:n. Lovisa är en stolt storasyter och är jättesnäll mot Agnes. Lovisa börjar på dagis igen och vi njuter av brittsommarväder i slutet av månaden. Jag skaffar mig en iPhone. 

OKTOBER:
Vi spenderar mycket tid hemma. Jag och Agnes går på 80-talsfest och har mycket trevligt. Vi firar kusin Gustav som fyller 5 en månad sent då han ville ha kalaset när pappa var hemma från Afghanistan. Vi besöker torpet för sista gången i år. Jag och Lovisa hänger mycket på lekplatsen på eftermiddagarna. Agnes börjar med sina skrikfester på kvällarna. 

NOVEMBER:
Jag gör come back på gymmet, Agnes sover sig igenom hela passet. Vi firar Fars Dag genom att åka på utflykt till Härskogen och fikar vid Härsjön. Jag sticker till Ullared och handlar en massa bra saker, julklappar bland annat. Lovisa och Niclas bakar lussekatter lagom till första advent. Vi firar första avent i Timmersdala med närmsta familjen. Jag gör i ordning Lovisas första paketkalender som gör succé. Agnes slutar med sina hysteriska skrikfester på kvällarna i slutet av månaden.

DECEMBER:
Första snön faller lika snabbt som den försvinner. Dock hinner Niclas och Lovisa ut och bygger en snögubbe och en snölykta. Vi spenderar mycket tid inomhus. Vintervädret lyser med sin frånvaro och vi klär granen med barmark och plusgrader på andra sidan fönstret. Johan kommer hem välbehållen från Afghanistan. Lovisa lussar på dagis och stolt familj tittar på. Fyra dagar innan jul lämnar min morfar oss och åker till himlen. Vi har uppesittarkväll hemma hos oss med svärfolket och gammelmoster, Bitte. Julafton firas i Sandared. Nyårsafton firas i hemmets lugna vrå med god mat.



1 kommentar:

Anonym sa...

Jötterolig läsning med dessa krönikor! Men jag saknar en liten notis om att Agnes faktiskt kom på min 30-årsdag, som den finaste present man kan tänka sig!