28 december 2011

Albinssonskans Årskrönika - Del 1



JANUARI:
Niclas fyller 33 år och det är som vanligt lika svårt att köpa present. På Trettondagsafton besöker vi kusinerna i Timmersdala och åker pulka och grillar korv i slalombacken. Lovisas vapendragare Viggo fyller 2 år. Vi hjälper min mormor och morfar att flytta från hus till lägenhet. Jag fyndar en matservis i 47 delar för 300 spänn.

FEBRUARI:
VAB-dagarna avlöser varandra. Lovisa går med bravur igenom "2,5-årsbesiktningen". Vi gör ett tidigt ultraljud och avslöjar att vi efter sommaren kommer bli en till i familjen. Farbror Krille som jobbar i USA köper en barnvagn och forslar hem den till Sverige. Jag upptäcker min nya träningsfavorit; Indoor Walking. Jag, mamma och syster Emma bokar resa till Skottland.

MARS:
Vi börjar riva garderoberna i vårt sovrum inför den stundande renoveringen. Grillpremiär för vår nya Webergrill. Jag, mamma och syster Emma tar en långhelg i Edinburgh. En helg som kantas av shopping, sightseeing, skratt och mycket promenerande, foglossning till trots.

APRIL:
Allsvensk premiär där alla tummar hålls på Elfsborg som är favorittippat. Jag går på reunion med mitt gamla fotbollslag och träffar tjejer jag inte träffat på sisådär 13 år. Leffe och Doris jagar in en mus i sovrummet som sitter och häckar uppe i gardinen i ETT DYGN. (Vi trodde ju faktiskt den smet ut...) Snickarna börjar arbetet på övervåningen. Det rivs väggar, byts fönster och sätts in dörrar. Det är en sen påsk som blir jättevarm och skön. Påskhelgen spenderas på torpet.


Inga kommentarer: