06 april 2011

Trots



Idag på eftermiddagen ringde de från dagis och när jag såg numret tänkte jag för mig själv att det var magsjuka eller något annat "skoj" på gång. Det hade blivit en miss i kommunikationen så de undrade när vi skulle hämta eftersom det enligt schemat stod att vi skulle hämtat för trekvart sen. Oj då! Jag packade ihop och stack hemåt.
Just nu trivs Lovisa väldigt bra på dagis så var och varannan dag går vi hem under protest. Hon ska inte klä på sig, springer iväg när man kommer och strejkar i största allmänhet. Idag vad inget undantag, snarare snäppet värre. Hon lyssnar verkligen inte, skrattar när man säger till henne och tar inte in när man förklarar något. Idag hade jag lovat att vi skulle cykla till lekplatsen efter att vi kom hem, men nu ställdes det in. Kanske inte helt rätt med en sån bestraffning, men nu blev det så.

Istället fick Niclas ta över när jag kom hem och jag fick värdefull egentid. På ICA.......

Även om Lovisa kan reta gallfeber på både mig och Niclas så är hon trots allt världens go'aste lilla tjej!

3 kommentarer:

Familjen Åhlander sa...

Livet är inte alltid en dans på rosor, ens för de små...

Vilken fantastisk trotsbild!

Anonym sa...

Ta bort bilden från föregående inlägg så kanske det blir mindre trotsande!

Maria sa...

Förstår precis exakt! Malte kan verkligen testa nerverna på en just nu. Går en säkring var å varannan dag för mig;) Hoppas du & magen mår bra. Kram