22 april 2011

Långfredag på torpet

Snacka om slö dag! Vi bestämde oss för att åka hit redan igår kväll efter ett besök i Sandared. Det var tydligen viktigt för mannen i familjen att se gårdagens drabbning mellan IFK och AIK. Det blev ingen munter tillställning.......

Vi kom hit strax efter 22.30 och hoppade bums i säng och vaknade inte förrän 8.50!!! Man sover verkligen som en klubbad säl här ute.

Idag har jag legat i horisontalläge så gott som hela dagen och ägnat mig åt en mindre munter bok, "Jag flydde från Auschwitz", en sann historia som skildrar en judisk ung mans vardag i det polska koncentrationslägret.

I nuläget har jag hittat en säker plats där det mobila bredbandet funkar, nämligen på farstukvisten till lillstugan. Lovisa och Niclas roar sig med att blåsa såpbubblor.  När jag kopplat ner ska jag ägna mig åt att göra en skattkarta så de hittar sin påskägg imorgon. Man kan ju undra om man själv får något......




Inga kommentarer: