03 april 2011

Helgen

Halva helgen har gått i egoismens tecken. I fredags hade vi tjejkväll här i förorten, mycket trevligt med plockmat och en massa prat. Hade först tänkt skriva vin, men det var ju inte så aktuellt för min del.

Igår kväll var jag bjuden på återträff med damlaget i fotboll som jag spelade i för 13-14 år sedan. Eftersom det inte fanns så många fotbollsintresserade tjejer i min årskull fanns det således inget flicklag så som 12-åring började jag och min kompis Mia spela i damlaget. De som spelade i de laget var då 10-14 år äldre, värsta tanterna! (Tyckte man i alla fall på den tiden) Var med i laget tills dess att jag som 19-åring flyttade till USA. Och igår var det alltså dags för reunion, vi var 24 personer som träffades och pratade gamla minnen från träningar, matcher, fester och träningsläger. Jag orkade hänga i till klockan 23, trots att jag var yngst av alla kände jag min som en gammal tant. Payback time, kanske?

I dag skulle vi egentligen fixat och grejat ute, men det tråkiga vädret satte P för det. Istället blev vi inbjudna på söndagsmiddag hos mina föräldrar. Efter middagen stack jag och Lovisa till Borås för att hälsa på min morfar som spenderat ett par dagar på sjukhus. Lovisa charmade personalen till den grad att hon fick en isglass att smaska på. 



Givetvis skulle Scotty1 och Scotty 2 vara med på bild.

Innan vi gick in på avdelningen sa jag till Lovisa
att man fick vara lite tyst för det fanns människor
som låg och sov. Lovisa gav sen samma förmaning
till Inga-Lill.....

Kära morfar busar med Lovisa, inte helt fel att få
en mjukishund på skallen när man är flintis. :-)

Inga kommentarer: