27 april 2011

Projekt: Renovering

Nu är det slut på friden, imorgon invaderar snickarna huset och två sovrum skall bli tre. Under tiden får vi installera oss i vardagsrummet så det blir som att leva i en enrummare ett tag framöver. Fast jag ska inte klaga, det finns folk som inte har nånstans att bo..... (fick detta berättat för mig när jag jämrade mig över det stundande kaoset!) Ja, jag är väl medveten om att det finns folk som har det eländigare....Då trodde jag ju att projektet skulle dra igång i mars, nu är det snart maj och man kan vistas ute på ett helt annat sätt än man kan i mars.
Nåväl, en positiv sak är ju i alla fall att vi äntligen fått ordning på altanen. Gruppen är färdigmålad, nya dynor, parasollet och poolen är på plats. Nu kan sommaren komma!


Vad är det då som skall göras på övervåningen? Ett fönster ska bli två, en vägg ska rivas, en annan ska upp, element ska kopplas in, en garderob skall rivas och bli sovalkov, det ska sättas panel på några av väggarna, de väggar som inte ska ha panel ska tapetseras (alltså skall det väljas tapeter). Dessutom ska vi lägga nytt golv och sätta panel på lilltoan. Toalettstol och handfat ska bytas ut.

Därefter börjar det roliga. Piffet! Gardiner skall upp, nytt överkast måste inhandlas. Dessutom håller jag utkik efter ett klädskåp och ett skrivbord. Helst gamla möbler som går att piffa till med färg.



1 kommentar:

Mamma Ann sa...

Vad fina trädgårdsmöblerna blev! Du ska se att renoveringen går i ett nafs! Kram från mamsen.