01 mars 2011

Tandläkarbesök och bloggare



Igår var jag hos tandläkaren. Huga. hade dock inga tydliga hål, men början till två. Eftersom de inte gärna röntgar i mitt tillstånd ska vi göra det till hösten. Jag är med i något som heter Frisk tandvård vilket betyder att det dras en summa via autogiro varje månad så kallar de mig var artonde månad och jag behöver inte betala något för undersökningen. Skulle jag ha hål behöver jag inte betala för lagningen heller. Det är en sorts försäkring. Jag har väldigt bra tänder så jag ligger på lägsta beloppet, 45 kr i månaden.
Igår "hotade" de dock med att höja min avgift till 52 spänn så efter besöket rusade jag ner till Droghandeln och införskaffade ett helt förråd med tandvårdsprodukter; fluor, plackers och fluortabletter.

Dessutom skulle jag köpa Försvarets hudsalva. Den fanns inte utan heter nu tydligen Tassalva. Jag har i alla fall den salvan på munnen och ingen annanstans.

För övrigt tjingade jag på tjejen i kassan, Malin, eftersom hon har en blogg som jag följer. Hej hej!

2 kommentarer:

★Bauti sa...

Frisktandvården har jag varit med sedan 1994. Alla borde vara med där.

Malin S sa...

Det glädjer mig att du shoppar på Droghandeln. Du är välkommen tillbaka anytime. Då hoppas jag att vi får chansen att tjenixa på varandra igen =)