22 mars 2011

Mysig eftermiddag









Idag efter att ha hämtat Lovisa på dagis åkte vi ner till stationen för att förnya mitt tågkort. När vi ända var ute med bilen och det var strålande väder passade vi på att åka förbi stora lekplatsen nere vid Aspen. Till en början var vi alldeles ensamma, sen kom det en familj med en ettåring där pappan lekte mer än själva barnet. Aldrig fel att ha barnasinnet kvar!
Jag och Lovisa hade jättemysigt! Det är väldigt värdefullt att ha middagen förberedd så det bara är att värma. Jag lägger ju tusen gånger hellre min tid på lekplatsen med det käraste jag har istället för att stå vid spisen och laga mat, i synnerhet en eftermiddag som denna.

Blev nog smittad av den där pappans barnasinne för på vägen till bilen förvandlades den här mamman till en häst som galopperade till bilen med Lovisa på ryggen.......

Dagens bästa insats: Niclas som gick tillbaka hem för att hämta en leksak efter att ha lämnat Lovisa på dagis så att han kom senare till jobbet. Det var "ta-med-din-favoritleksak-till-dagis-dag" och det hade vi totalt glömt bort!

Dagens gravidstatus: Mår fortfarande oförskämt bra, men börjar känna av lite foglossning av och till. Inte i ryggen eller höfterna utan mitt på! Om ni förstår vad jag menar......

Dagens Lovisakommentar: "Gillar du mig, lilla gosingen?" Denna kommentar fälldes vid middagsbordet.

2 kommentarer:

Carma sa...

Så mysigt ni ser ut att ha haft det. :-)

Svärmor Ann sa...

Niclas, du är en hjälte!