12 mars 2011

Schlager i dubbel bemärkelse

Är precis hemkommen från ett 75 minuter långt spinningpass med schlagertema. Alla gamla godingar var med! Ett sånt här pass får gymmet gärna ha varje vecka, schlagertokig som man är.

Inte nog med att man redan överdoserat med schlagermusik, ikväll sitter jag givetvis bänkad framför TV:n för att heja på mina favoriter i kvällens schlagerbatalj. (Eller Melodifestivalen om vi ska använda oss av korrekta termer)

Min favorit är The Moniker, jag tror på honom. Hans bidrag står ut och det skulle vara roligt om ett bidrag från andra chansen kammade hem segern. Andra trallvänliga melodier som jag kommit på mig själv att nynna på är Swingfly och The Playtones. Bidrag som jag ratar är Danny, Eric Saade och påskkycklingen, förlåt Linda Bengtzing. Inte min melodi.

Det är svårt att säga vad som slår ute i Europa, varje år har man ju trott att Sverige verkligen ska ha en chans, men icke.

I skrivande stund är maken och köper färska räkor. Glömde be honom köpa saltlakrits, det är det nya nu.....Glöm Brämhults juice.

Inga kommentarer: