19 mars 2011

Pyssel och middagsdejt



Då var vår garderobslänga i sovrummet ett minne blott! Niclas har ägnat dagen med att riva ut dessa och sen sågat dem i lagom längd för att installera dem i källaren. Nu ska det bara rivas några väggar, sättas upp nya väggar, dörrar och fönster, spacklas lite och tapetseras lite, sen är övervåningen klar. Oj oj oj......

Lovisa är hos mormor och morfar har varit i badhuset med morfar. Ikväll har hon ätit trerätters middag tillsammans med middagsgästerna som var ditbjudna. Det blev avocadosoppa, fläskfilé med ädelost och rödvinssås och fruktsallad med stor aptit. Vår dotter är allt en liten gourmet!

Jag själv har ägnat dagen i kortmakeriets tecken. Jag har varit hemma hos Tereza i Rävlanda och pysslat. Det blev hela 16 (!) kort och en sida till Lovisas album. Kanske ska nämna att 15 av korten var inbjudningskort som jag fått beställning på.......

Ikväll fick jag och Niclas för oss att när vi ändå var barnlediga åka in till stan och äta middag. Jättemysigt!!

Sen vill jag passa på att tacka för alla gratulationer jag fått på min namnsdag. (Typ inte en enda......)

2 kommentarer:

Julie sa...

Grattis på namnsdagen! 9 min kvar att tjoa grattis då ;)

★Bauti sa...

hallå där!!! Vi sa ju grattis ;-)