05 mars 2011

Kändisspotting och ettårskalas




Idag var Lovisa uppe med tuppen, morgonen i det Albinssonska hemmet började redan vid sjutiden. I normala fall brukar vår lilla sömntuta vakna en timma senare. Efter den dignande helgfrukosten stack jag till gymmet och körde ett pass Indoor Walking, en perfekt start på dagen!

Vid lunchtid tog vi en tur ner till suburbens torg och hamnade på samma fik som Lerums schlagerkändis Anders Fernette som åkte ur melodifestivalen med buller och bång förra veckan.

Vid tretiden var det dags för oss att klä om och mumma upp oss inför Leonéls 1-årskalas. Lovisa matchade sina prickiga strumbyxor med sina nya solglasögon. Dessutom blev det premiär för trenchcoaten.

6 kommentarer:

Malin S sa...

Coolness med kändisspotting i suburben. Schlagerkändis dessutom. Jag brukar mest springa på Jochen "det rycker i baguetten" Schutsdeller. Bar Anders baggy byxor & mössa? Det verkar vara hans lilla signum.
Jag stör mig endel på den där karln alltså.

By the way så läste jag att han bor på Hallsås. För kännedom ;)

Albinssonskan sa...

Jaha, så Jochen är Lerumsbo också minsann.

Baggybyxor, jympapjux och solbrillor (inomhus). Ja, jag tycker mindre om honom nu sen jag läste att han krävt en privat husvisning för att han var kändis. Mohaha!

Jag har en annan kändisvariant med anknytning till Lerum. Enligt våra grannar bodde Leif Johansson (Volvo-VD'n) i grannhuset för sisådär 25 år sedan. Långsökt, jag vet....

Emma sa...

Men halllåå?? Det var ju faktiskt en kändis som ägde ert hus innan förra ägaren flyttade in:) den där programledaren vad han nu hette!

Btw, snygga glajor Lovisa skaffat sig:)

Anonym sa...

Lovisa ser ut som Elling :)

Jennifer sa...

Mycket snygg och trendig tjej! By the way - jag har någon från Lerum som anmält sig till min föreläsning nästa helg. Det måste vara någon som läst din blogg med tipset antar jag? ;-) Kul! Och tack!

Albinssonskan sa...

Emma: Ja, just det, Fredrik Belfrage!!! Han hade jag förträngt.

Jennifer: Vad kul!! Jag hade förresten gärna gått på din föreläsning igen, men det får vänta några månader. Som preggo känner man sig som "hopplöst fall". Haha!