04 mars 2011

Fågel


Idag när jag skulle hämta Lovisa på dagis hittade jag henne inte. Inte personalen heller. Däremot satt det en väldigt söt liten gul kyckling vid bordet. Min alldeles egna lilla påskkyckling. Helt plötsligt kändes inte påsken så lång bort.

Idag hämtade jag Lovisa vid 16.30 och hon var sista barnet. Jag får lite dåligt samvete. Dessutom undrar jag hur alla andra föräldrar klarar vardagspusslet. Jobbar alla deltid? Är alla föräldralediga en dag i veckan?

Dessa långa dagar varar dock bara fram till sommaren. Sen blir det andra bullar. 


3 kommentarer:

Emma sa...

Åh min lilla sötunge!!:)

Anonym sa...

Söt som en pralin

Malin S sa...

Hämta tidigt hysterin kan jag skriva en uppsats om. Har också vid många tillfällen ställt mig samma fråga som du? Amy är liksom alltid sist kvar. Jag hämtar vid 17.15 och är alltså snäppet sämre mamma än du ;) Skämt åsido, jag tror inte att kidsen mår dåligt av att få lite lugn och ro sista timman på dagis.

Jag bojkottar slå-benen-i-en-knut-för-att-kunna-hämta-vid-15!