14 mars 2011

Tre år sedan


Idag, på dagen för tre år sedan fick vi se Lovisa ordentligt för första gången. Vi gjorde rutinultraljudet något tidigt eftersom vi ville ha det avklarat innan vår stundande semesterresa till Malaysia. Verkligen ett minnesvärt ögonblick att se sin bebis på skärmen. Om några veckor är vi där igen.

Om en stund sitter jag bänkad framför TV:n för att se "En unge i minuten" på TV4. Väntar mig inget annat än att tårarna kommer flöda även denna veckan.

Idag har det varit studiedag på dagis så jag har varit hemma med Lovisa. Vi hade besök på förmiddagen, en fd kollega och hennes son Fabian var här. De lekte väldigt bra tillsammans trots att de inte träffats så många gånger. Lovisa var lagom smidig när hon och Fabian gnabbades och hon sa "Åka och leka med Viggo istället!". Ooops!

På eftermiddagen åkte vi till stora lekplatsen och träffade Fredrik och Viggo. Efter två timmar var mina tår stelfrusna (dissade vinterskorna och tog optimistiskt på mig vårstövlarna) och Lovisa hade lekt färdigt.

Inga kommentarer: